Alina Ruiz Folini, Letícia Skrycky, Luciana Chieregati





Proyecto TÁCTIL

 

Aquestes són algunes qüestions en què estem ficades en col·lectiu:

És possible performear la tactilitat? Què camps de desig permet, el fet de portar a la superfície afectes tàctils? Llavors, com tornar compartible aquesta experiència individual i construir una intimitat en comú? I quines són les dimensions possibles que s'obren en els materials i des dels materials, en comunicació amb l'observador?

 

A través d'una metodologia que s'enfoca en el fer / conèixer generem materials amb els quals activem aquest procés de creació d'una peça escènica coreogràfica. Mobilitzem inquietuds a "materialitzacions" i co-habitem allà dialogant amb les "coses" que cada materialització proposa. Aquestes relacions ens informen, ens interpel·len en nous possibles i ens demanen la tasca de re-formular mecanismes en direcció a aquests afectes.

 

Projecte TÀCTIL és un projecte en desenvolupament d'investigació i creació en arts vives, que es manifesta en diferents formats. Sorgeix a partir de la trobada entre les dues creadores Alina Ruiz Folini i Leticia Skrycky, i de la invitació que fan a Luciana Chieregati, formant així un equip de tres dones que comparteixen qüestions en relació a maneres d'operar en el món des d'una perspectiva feminista. El projecte es desenvolupa en residència durant 2018 a Leal Lav / Teatre Leal (Tenerife), La Caldera (Barcelona), NAU (Santiago de Xile), Centro de Danza Canal / Residencia Intermitentes (Madrid) i Azala (País Basc).

 

A la nostra residència a La Caldera, posarem el focus en la residència tècnica, la qual cosa significa posar en relació materials de moviment, mecanismes i imatges, amb la construcció d'un espai concret on treballar a partir dels recursos de llum i so que proveeix La Caldera.

 

Proyecto táctil

 

Alina Ruiz Folini  (Argentina) és artista del moviment: coreògrafa, ballarina i investigadora. Actualment resideix a Madrid. És directora artística i creadora de  ARQUEOLOGÍAS DEL FUTURO_ Festival Internacional de Danza Contemporánea, Performance y Conocimiento en Buenos Aires. Va estudiar Llicenciatura en Filosofia (UBA) i Llicenciatura en Composició Coreogràfica (IUNA). Realitza el Màster en Pràctica Escènica i Cultura Visual per la Universitat Castella-la Manxa en el Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia (Madrid). S'interessa pels contextos d'investigació i les seves derives. Concep la coreografia com a marc des del qual activar nous possibles, així com desnaturalitzar hàbits i provocar transformacions. Ha presentat el seu treball en diferents espais i festivals com Center for Performance Research i Judson Church (Nova York), JUNTA Festival Internacional do Dança (Brasil), NAU (Xile), CCK (Argentina), entre d'altres. És ballarina en Trilogía Antropofágica dirigida per Tamara Cubas & Perro Rabioso (Uruguai).
cargocollective.com/alinaruizfolini

 

Leticia Skrycky (Uruguai) és dissenyadora i creadora escènica. Investiga pràctiques de co-creació i relació entre humans, no-humans, disciplines i llenguatges en l'escena. Interessada en la col·laboració realitza: PARDO (2015) i ENTRE (2017) amb Santiago Turenne i Vera Garat; HORMIGONERA (2017) amb Santiago Rodríguez, Joan Manuel Ruétalo, Erika del Pi i Fabrizio Rossi; PROYECTO TÁCTIL (2018-2019) juntament Alina Folini i Luciana Chieregati. Treballa com a dissenyadora i directora tècnica amb João Fiadeiro,  Perro Rabioso / Tamara Cubas, i en la coordinació del festival internacional FIDCU (Ui). Actualment viu a Madrid i es troba realitzant el Màster en Pràctica Escènica i Cultura Visual coordinat per ARTEA, al Museu Nacional Reina Sofia.
skrycky.com

 

Luciana Chieregati (Brasil) és coreògrafa i performer. Desenvolupa el seu treball en l'àmbit de les arts escèniques elaborant peces limítrofs que dialoguen amb el quotidià, incidint en la creació de llenguatges des de la coreografia. És llicenciada en Dansa i Moviment per la Universitat Anhembi Morumbi (São Paulo, Brasil) i Màster en Pràctica Escènica i Cultura Visual per la Universitat Castella la Manxa en col·laboració amb el Museu Reina Sofia. El 2008 crea juntament amb Ibon Salvador el Coletivo Qualquer. Ha dirigit l'espai de residències artístiques Seu Vicenç a Lisboa (2011-2013) i ha presentat els seus treballs a Portugal, Brasil, Mèxic, Argentina, Uruguai, Espanya i el País Basc. Durant els dos últims anys desenvolupa els projectes coreogràfics PLAYA, OVER, Huts - Artean, GAG, i It was a large room. També investiga maneres de col·laborar en la creació artística amb les eines desplegades al laboratori Máquinas de Colaboración. Actualment s'estableix a Bilbao des d'on manté col·laboracions i pensa contextos en articulació.