Natàlia Espinet i Vallès
NATÀLIA ESPINET. Barcelona 62. La meva recerca creativa és entorn la dansa, l'escriptura, les col·leccions íntimes, l'art en viu. Entre el treball en solitari, la col·laboració amb altres artistes i col·lectius, la generació i participació en marcs d’experimentació. Rumbrejar 2 – provisional 17, Ending sojourn in landscape, 16, Rumbrejar 15, Balcons Oposats 14, Sèries Ígnies 12, Vinc assedegada 07-9, Calma, calma paraules 05 , Mirabilis Jalapa 04, Partitions Tactiles 01, En espera 99, Set cartes i la sal 96-8 , Intrigol 93,Negress 90, Stripbis 89, són part del procés que continua. Com a ballarina, intèrpret, creadora he treballat a Celrà, Girona, Barcelona, Londres, Brussel·les, Nova York, amb artistes independents, col·lectius o companyies, com Corpologia, Ocells al Cap, P. Aymerich, M. Garzón, E. Fàbregas, Mirabilis Jalapa, J. Taffanel, Q. Estivill, DV8 Physical Theatre , R. Huilmand, Cia.Rosas, M. Guergué, F. Bravo, O. Dasí, entre altres. Del 00-14 faig tasques de direcció artística i coordinació dins La perla per la Dansa a Girona, Celrà i en projectes internacionals: 10-14- projecte LIA (Laboratori Investigació Artística). 01-10- activitats de La Perla i directora de l'Escola Municipal de dansa de Celrà. Del 85-14 pedagogia i direcció artística en dansa contemporània, improvisació, creació i composició, a El Galliner, UdG, Les Golfes- Girona, l'EMDC- Celrà, etc. I en intercanvis culturals per a joves entre Finlàndia, Àustria, Alemanya, França i Catalunya. Titulada en dansa contemporània per l’Institut del Teatre de Barcelona 84.
Rumbrejar 2 - provisional
El projecte compta amb la col·laboració d’acompanyament i residencia a tres bandes pel 2017 entre L'animal a l'esquena- Celrà, La Poderosa - Barcelona, La Caldera les Corts-Barcelona. Amb el suport continuat i en residencia de l'Ajuntament de Celrà.
vulnerable treva intuïció feina confia
(in)
tangible arrel mapa amor combina
En un territori preparat, estesa la recol·lecció, proposo una xarxa d'estrats amb connexió múltiple on transcórrer i deixar conviure diferents recursos en directe: dansa, paraula, acció, quotidianitat. Una instal·lació en continu moviment on preguntes, materials i experiències funcionen com a motors de la cerca.
Responent o no, construint o destruint,
estant en el desig de fer o no fer,
en el dubte que apareix o es dissipa, la proposta es va completant i modificant.
Inici de la posada en relació del procés artístic que fa un temps que estic practicant i assajant en solitari a l'estudi, a casa, a la vida.
anècdotes, esborranys, inventari d'imatges, col·lecció intima d'objectes i danses
Entre el present o altres dominis del temps,
anar i venir pel llindar entre l'artifici i la sinceritat, entre parar trampes i voler ser descoberta.
Escrit amb el cos i després les paraules, al full blanc de tornar a començar.
Des del silenci franquejar la porta.
Recol·lectar, parar, continuar .
Encendre la metxa.
Dir el buit que omple les orelles.
Ballar el cos que se'm desfigura.