(DES)COMUNAL festa de dia

Trobar-nos, ajuntar-nos, engrescar-nos, despistar-nos, nodrir-nos, sentir-nos, pensar-nos, calmar-nos, embrutar-nos, suar-nos, respirar-nos, somiar-nos, festejar-nos, afectar-nos, ballar-nos…
Us convidem a passar un dia (des)comunal a La Caldera. Un temps i un espai per compartir i celebrar estar juntes. Podreu participar en la construcció de la vostra ciutat ideal, gaudirem d’una sessió de música especialment pensada per fer vibrar els nostres cossos junts, cuinarem el menjar amb ingredients que haurem portat i descansarem veient una pel·lícula somiada.
Amb la col·laboració de La città infinita, àpat col·lectiu a càrrec de Nyam Nyam, dinamització a càrrec de Quim Bigas i DJ Amarantis; i projecció de la pel·lícula In Praise of Nothing de Boris Miti.
Entrada lliure amb reserva prèvia aquí (activitat adequada per a públic familiar).
Important: portar roba i calçat còmodes + un ingredient vegetarià per a posar a l'olla.
Podeu portar arròs, verdures, pasta o diferents tipus de cereals, llegums, etc.
La città infinita
Com vols que sigui la teva ciutat?A través de la performance lúdica, participativa i sostenible de La città infinita, petits i grans construïrem conjuntament per aconseguir una nova idea de ciutat. La città infinita és un joc constructiu amb materials industrials reciclats, principalmente de fusta. La performance proposa un espai de joc obert a tothom amb l'objectiu de jugar en família, redescobrint el valor de compartir, crear, somiar plegats noves possibilitats per al nostre entorn. Amb l'ajut de la imaginació la ciutat creixerà a poc a poc donant vida a una instal·lació artística col·lectiva única.
Edat a partir dels 4 anys.
Horari sessions de joc a les 11h i 12h. A la tarda l’espai de la ciutat quedarà obert i seguirà el joc de forma fluida, sense torns. Durada 60 minuts / sessió.
Nyam Nyam
Són Ariadna Rodríguez i Iñaki Alvarez, busquen promoure la creació, la reflexió, l’intercanvi de coneixement i la cultura creant estratègies de participació i interacció per a respondre a la necessitat de generar diàleg. Utilitzen dinàmiques i eines pròpies de la creació artística per a plantejar accions col.lectives que creïn relacions horitzontals i ens situïn a tots en un mateix pla d’acció. Fomenten la relació entre les diverses formes d’Art i el menjar com a element vehicular per a crear situacions que ajudin a dinamitzar i crear noves maneres de relació i contacte entre el teixit social. D’aquesta manera pretenen aprendre noves dinàmiques i crear sinergies que poden re-activar o re-pensar la nostra manera de viure, crear i menjar.
Quim Bigas
Obsessionat amb la coreografia, la dramatúrgia i els processos informatius, el seu interès en la creació escènica està centrat en la performativitat i lo performatiu, la ramificació d’una mateixa idea o les trobades creatives, així com en la investigació de moviment, les interaccions i els procediments informatius que es generen. Combina el seu propi treball amb col·laboracions artístiques, tant com a creador com a intèrpret. Normalment treballa en connexions entre la teoria i la pràctica, amb l’objectiu de qüestionar i redefinir idees relacionables amb representació/actuació, la constitució del procés creatiu o els protocols de l’espai escènic.
DJ Amarantis
Amaranta Velarde és coreògrafa, ballarina, dj opaco, dj amix o velarde. Amarantis es mescla amb altres persones que treballen en el camp de les arts escèniques des de diferents prismes. Això alimenta i manté viu el caràcter immutable del seu ésser, que es reflecteix en les seves sessions de dj eclèctiques. Per aquesta ocasió, es farà una sessió que mantingui viu l'esperit del ball.
In Praise of Nothing de Boris Miti
Ens trobem davant d’una paràbola satírica i gens convencional sobre No-res, en què No-res, cansat de ser un incomprès, fuig de casa i es posa a revelar els seus pensaments sobre gairebé tot, incloses vida i mort, amor i política. Amb sentit de l’humor i de l’autoreflexió, aquest film ens desafia a replantejar-nos la importància de la vida. In Praise of Nothing està documentada a partir de 20.000 pàgines de la bibliografia més eclèctica, i la van filmar al llarg de vuit anys 62 directors de fotografia a 70 països. Està narrada en vers per Iggy Pop, i musicada pels mestres del cabaret Pascal Comelade i The Tiger Lillies.
Boris Miti (Sèrbia, 1977) va viure en alguns continents, va treballar uns anys als mitjans més prestigiosos del món, va comprendre unes quantes coses i va dedicar la resta de la seva vida a la criança creativa, al futbol creatiu i als docuementals creatius, com ara Pretty Dyana (2003), Unmik Titanik (2004) i Goodbye, How are you? (2009).
AMARANTA VELARDE treballa en el camp de les arts escèniques com a ballarina, coreògrafa i pedagoga. Es gradua en CODARTS (Universitat de Dansa de Rotterdam) el 2004 i des de llavors treballa intensament amb el coreògraf Bruno Listopad entre d'altres creadors. Després de la seva activitat professional a Holanda es muda al 2011 a Barcelona on inicia les seves pròpies peces coreogràfiques: El Natural, Cap a una estètica de la bona voluntat, Mix-a-scene i Aparicions Sonores. A part de realitzar els seus projectes treballa amb creadors com Cris Blanco, el Comte de Torrefiel i Ona Maciejewska, ha format part del col·lectiu Artas de La Poderosa (2013-2016) i imparteix classes a l'Institut de Teatre.
Amaranta es presenta també com a DJ Amarantis: dj opac, dj amix o Velarde.
QUIM BIGAS BASSART (1984), Barcelona. Des del 2007, combina el seu propi treball amb col·laboracions artístiques, tant com a creador com a intèrpret. Obsessionat amb la coreografia, la dramatúrgia i els processos informatius, el seu interès en la creació escènica està centrat en la performativitat i lo performatiu, la ramificació d’una mateixa idea o les trobades creatives, així com en la investigació de moviment, les interaccions i els procediments informatius que es generen. Normalment treballa en connexions entre la teoria i la pràctica, amb l’objectiu de qüestionar i redefinir idees relacionables amb representació/actuació, la constitució del procés creatiu o els protocols de l’espai escènic. En els últims anys, s’ha involucrat en col·laboracions i relacions amb Aitana Cordero, Carme Torrent, El Conde de Torrefiel, FESTUCS o Raquel Tomàs.
Actualment viu entre Copenhaguen, Estocolm y Barcelona.
Més sobre Quim Bigas a La CalderaNYAM NYAM són Ariadna Rodriguez i Iñaki Alvarez. Unint les seves formacions i deformacions en diverses disciplines, el seu treball té com a objectiu promoure la creació, la difracció i l'intercanvi de coneixement a través d'estratègies d'interacció en cada context (g)local en el qual treballen. En aquesta cruïlla entre arts en viu, pensament crític i pedagogies, el treball de nyamnyam es mou entre la creació de projectes i la curadoria entesa com a espai transdisciplinar de relació i disrupció; així organismes (humans i no humans), sistemes, ambients i contextos interaccionen a través de l’acompanyament de nyamnyam, friccionant amb la visió estandarditzada de la mercantilització de la cultura. Han desenvolupat les seves pràctiques en diversitat de contextos i geografies, i al 2020 han obert les portes del Mas nyamnyam, espai de creació, acció i pensament ubicat a Mieres, Girona.
Més sobre nyam nyam a La Caldera
BORIS MITI (Sèrbia, 1977) va viure en alguns continents, va treballar uns anys als mitjans més prestigiosos del món, va comprendre unes quantes coses i va dedicar la resta de la seva vida a la criança creativa, al futbol creatiu i als docuementals creatius, com ara Pretty Dyana (2003), Unmik Titanik (2004) i Goodbye, How are you? (2009).
Més sobre Boris Miti a La Caldera
diumenge 19 de maig, d'11h a 18h